
Piłeczka
Zabawny gadżet relaksujący w momentach stresu- piłeczka antystresowa z linką jo-jo.. Średnica 63 mm;
Gra planszowa Stolemë pozwoli Ci wcielić się w skórę kaszubskich olbrzymów i posmakować ich mocy
Zanim człowiek zawładnął ziemią Pomorza, żyły tu kaszubskie olbrzymy Stolemy, wielkie, silne i zadziorne. Były tak potężne, że przerastały nawet największe drzewa.
Stolemy, na codzień łagodne, poirytowane bardzo szybko wpadały w szał i walczyły między sobą zaciekle. Ciskały wtedy wielkimi skałami, jakby te nic nie ważyły. Jednak pod grubą skórą Stolemów biły dobrotliwe serca. Kochali swoje żony olbrzymki i dbali o stolemiątka.
Legenda głosi, że ulubionym siedliskiem Stolemów był półwysep Helski. Był to dobry punkt obserwacyjny na akwen Morza Bałtyckiego. Stolemiątka zaś miały tu dużo miejsca do zabawy, a przesypując piasek utworzyły Mierzeję Helską.
Wszelkie konflikty Stolemy najchętniej rozwiązywały za pomocą rzutu głazem w swojego adwersarza. Skały uderzając w ziemię kształtowały krajobraz kaszubskiego wybrzeża.
Wybuchowy i nieustępliwy charakter Stolemów często ściągał na nie gniew bogów, gdyż kłócąc się, Stolemy nie zważały na nic wokół, burząc i niszcząc, kształtując przy okazji na nowo okolicę. Tam gdzie dochodziło do wymiany “stolemowych argumentów” tam wzgórza zamieniały się w doliny, niewielkie potoczki stawały się rwącymi rzekami, zaś oczka wodne przemieniały się w jeziora.
Gra planszowa Stolemë pozwoli Ci wcielić się w skórę kaszubskich olbrzymów i posmakować ich mocy.
Zadaniem każdej 4-osobowej Stolemowej rodziny jest, za pomocą celnie wymierzonego głazu, przekonanie członków pozostałych rodzin o słuszności swoich argumentów.
Każdy ze Stolemów posiada unikatową umiejętność, dodatkowo na początku rundy każdemu z nich przydzielany jest jeden z żetonów Rodziny, który może pozwolić mu rzucać lub poruszać się dalej, użyć jako pocisku większego głazu czy, dzięki wełnianej czapce, być odpornym na pierwsze trafienie.
W każdej rundzie wybieramy jednego z naszych Stolemów i wykonujemy nim wybraną akcję. Może to być Rzut Głazem w jednego z przeciwników, Ruch naszego Stolema albo zwrócenie się do bogów z „donosem” na to jak nasi przeciwnicy, nie zważając na nic, zmieniają krajobraz krainy, co zapewne wywoła ich słuszny gniew.
Gdy trafimy wrogiego Stolema głazem, jego kartę odwracamy na drugą stronę, zaś jego cechy zmieniają się – nie zawsze na gorsze. Czasami trafiony Stolem staje się groźniejszym przeciwnikiem niż był jeszcze przed chwilą.
Po każdym rzucie głazem, nie ważne czy celnym czy też nie, decydujemy w jaki sposób zmienił się teren na którym głaz wylądował, kładąc na planszy żetony jezior, wzgórz, rzek, czy polan.
Zwycięzcą zostanie ta Stolemowa rodzinka która, za pomocą celnie wymierzonych rzutów, jako pierwsza „przekona” odpowiednią ilość członków innych Stolemowych rodzin, że nie warto się już kłócić lub też ta, która najskuteczniej będzie przekonywała bogów, że to nie ona jest winna całego zamieszania.
Autor mechaniki gry: Grzegorz Arabczyk
Ilustracje: Paulina Wiczanowska
Gra niezależna językowo. Instrukcja dostępna w językach: polski, angielski, niemiecki.
Indeks : 024
Opis:
Specyficzne kody :
Stan: Nowy
Zabawny gadżet relaksujący w momentach stresu- piłeczka antystresowa z linką jo-jo.. Średnica 63 mm;
Podręcznik pomocniczy do nauczania języka kaszubskiego w klasach 1-3, Część 2
skala 1 : 225 000
Jest to pozycja wykorzystywana jako pomoc szkolna do nauki języka kaszubskiego oraz przedmiotu Historia i kultura własna Kaszubów.
Werónka chce zwierzątkò to kolorowa książeczka dla dzieci oraz ich rodziców lub dziadków, którzy potrafią wygospodarować chociaż kilka chwil na wspólne rodzinne czytanie. Przedstawia historię małej dziewczynki, która nie może doczekać się pojawienia zwierzęcia w domu.
Książka w sposób humorystyczny opowiada o życiu codziennym małej dziewczynki, tytułowej Mariolki i jej przygodach w bajkowej krainie jej fantazji.
Doskonała pomoc dydaktyczna w nauce języka kaszubskiego, szczególnie I etapu edukacyjnego.
Pozycja z audiobookiem, czyta Magdalena Kropidłowska
Drogie dzieci, zapraszam Was do lektury kolejnej części przygód Bycia herbu Kasztan. W poprzedniej części nasz mały bohater zwiedzał ziemię lipnicką - Gochy. Teraz udaje się „bôtem” do sąsiedniej gminy Studzienice.
Druga odsłona FISZEK na rynku pomocy edukacyjnych do nauki języka kaszubskiego! GRATIS - nagrania do pobrania z internetu.