- -40%
Gra planszowa Stolemë
Gra planszowa Stolemë pozwoli Ci wcielić się w skórę kaszubskich olbrzymów i posmakować ich mocy
Zanim człowiek zawładnął ziemią Pomorza, żyły tu kaszubskie olbrzymy Stolemy, wielkie, silne i zadziorne. Były tak potężne, że przerastały nawet największe drzewa.
Stolemy, na codzień łagodne, poirytowane bardzo szybko wpadały w szał i walczyły między sobą zaciekle. Ciskały wtedy wielkimi skałami, jakby te nic nie ważyły. Jednak pod grubą skórą Stolemów biły dobrotliwe serca. Kochali swoje żony olbrzymki i dbali o stolemiątka.
Legenda głosi, że ulubionym siedliskiem Stolemów był półwysep Helski. Był to dobry punkt obserwacyjny na akwen Morza Bałtyckiego. Stolemiątka zaś miały tu dużo miejsca do zabawy, a przesypując piasek utworzyły Mierzeję Helską.
Wszelkie konflikty Stolemy najchętniej rozwiązywały za pomocą rzutu głazem w swojego adwersarza. Skały uderzając w ziemię kształtowały krajobraz kaszubskiego wybrzeża.
Wybuchowy i nieustępliwy charakter Stolemów często ściągał na nie gniew bogów, gdyż kłócąc się, Stolemy nie zważały na nic wokół, burząc i niszcząc, kształtując przy okazji na nowo okolicę. Tam gdzie dochodziło do wymiany “stolemowych argumentów” tam wzgórza zamieniały się w doliny, niewielkie potoczki stawały się rwącymi rzekami, zaś oczka wodne przemieniały się w jeziora.
Gra planszowa Stolemë pozwoli Ci wcielić się w skórę kaszubskich olbrzymów i posmakować ich mocy.
Opis gry
Zadaniem każdej 4-osobowej Stolemowej rodziny jest, za pomocą celnie wymierzonego głazu, przekonanie członków pozostałych rodzin o słuszności swoich argumentów.
Każdy ze Stolemów posiada unikatową umiejętność, dodatkowo na początku rundy każdemu z nich przydzielany jest jeden z żetonów Rodziny, który może pozwolić mu rzucać lub poruszać się dalej, użyć jako pocisku większego głazu czy, dzięki wełnianej czapce, być odpornym na pierwsze trafienie.
W każdej rundzie wybieramy jednego z naszych Stolemów i wykonujemy nim wybraną akcję. Może to być Rzut Głazem w jednego z przeciwników, Ruch naszego Stolema albo zwrócenie się do bogów z „donosem” na to jak nasi przeciwnicy, nie zważając na nic, zmieniają krajobraz krainy, co zapewne wywoła ich słuszny gniew.
Gdy trafimy wrogiego Stolema głazem, jego kartę odwracamy na drugą stronę, zaś jego cechy zmieniają się – nie zawsze na gorsze. Czasami trafiony Stolem staje się groźniejszym przeciwnikiem niż był jeszcze przed chwilą.
Po każdym rzucie głazem, nie ważne czy celnym czy też nie, decydujemy w jaki sposób zmienił się teren na którym głaz wylądował, kładąc na planszy żetony jezior, wzgórz, rzek, czy polan.
Zwycięzcą zostanie ta Stolemowa rodzinka która, za pomocą celnie wymierzonych rzutów, jako pierwsza „przekona” odpowiednią ilość członków innych Stolemowych rodzin, że nie warto się już kłócić lub też ta, która najskuteczniej będzie przekonywała bogów, że to nie ona jest winna całego zamieszania.
Autor mechaniki gry: Grzegorz Arabczyk
Ilustracje: Paulina Wiczanowska
Gra niezależna językowo. Instrukcja dostępna w językach: polski, angielski, niemiecki.
Indeks : 024
Opis:
- Wydawca:
- Underworld Kingdom
- Język:
- Gra niezależna językowo. Instrukcja dostępna w językach: polski, angielski, niemiecki.
- Miejsce i rok wydania:
- 2018
Specyficzne kody :
Stan: Nowy
Klienci, którzy zakupili ten produkt, kupili również:
Szalk bëlnégò Kaszëbë to nieodłączny element stroju podczas kaszubskich imprez, nie tylko sportowych.
Zwierzęta na zaklętej stegnie / Zwierzãta na zaklãti stegnie
Najnowszy podręcznik do nauki języka kaszubskiego przeznaczony dla klasy 4. Podręcznik z płytą CD.
Produkty w tej samej kategorii:
Zestaw edukacyjnych gier pamięciowych wspomagających naukę języka kaszubskiego, przygotowany we współpracy ze Zrzeszeniem Kaszubsko-Pomorskim.
Tematyka legend łączy w sobie elementy historyczne i ludową fantazję. Przywoływane są w nich czasy książąt pomorskich, krzyżaków, a nawet chrystianizacji Pomorza – a jednocześnie świat kaszubskich opowieści, pełen zapadłych zamków i śpiących wojsk, zaludniają diabły, syreny i czarownice.
Drogie dzieci, zapraszam Was do lektury kolejnej części przygód Bycia herbu Kasztan. W poprzedniej części nasz mały bohater zwiedzał ziemię lipnicką - Gochy. Teraz udaje się „bôtem” do sąsiedniej gminy Studzienice.