Zamek i Królewianka są symbolem zagrożonego języka i kultury kaszubskiej. zamek wydobywa się spod ziemi co 100 lat. Lud kaszubski się odrodzi, kiedy Królewianka zostanie przeniesiona przez rzekę do swojego zamku. Podczas wykonywania misji Remusowi stają na przeszkodzie różne złe duchy i zjawy. Najtrudniejsze do pokonania są Strach, Trud i Niewarto. Bohater toczy również walkę ze Smętkiem. W Grze pojawiają się mitologiczne złe moce: Trzãsewid, Wieszczi, Wëkrëkùs, Klëniôcz i Nëczk, które utrudniają graczowi zdobywanie surowców i wiedzy. Pomocne w osiągniéciu celu mogą być dobre moce: Królewianka, Trąba, Marta, Marcjanna, Ksiądz Paweł, Borowa Ciotka, Grzenia, Pólnica oraz tzw. „Złota Karta Remus“.
Remus niestety nie wykonał swojego zadania, ponieważ zabrakło mu wiary w zwycięstwo.
Może Tobie się uda?
Powodzenia!


