
Słowniczek polsko-kaszubski
Niewielki słowniczek polsko-kaszubski, opracowany zgodnie ze współcześnie obowiązującymi zasadami pisowni kaszubskiej, zawierający około 700 słów oraz podstawowe zwroty w jęz. kaszubskim.
Starą Mùzeùm Kaszëbskò-Pòmòrsczi Pismieniznë i Mùzyczi we Wejrowie a Gminowégò Dodomù Kùlturë w Lëzënie wëszedł smarą kaszëbsczi roman fantazy „Droga wòlnëch lëdzy” napisóny bez Adama Hébla. W krajach Naszinie żëje wiele rasów, jaczich pòzwë są znóné z kaszëbsczich bôjków a legeńdów, m.jin. Bòrówcowie, Mùmacze, Krôsniôcë, Trzãsëwidzë, le nijak nie je to roman dlô dzecy…
Niewielki słowniczek polsko-kaszubski, opracowany zgodnie ze współcześnie obowiązującymi zasadami pisowni kaszubskiej, zawierający około 700 słów oraz podstawowe zwroty w jęz. kaszubskim.
Atlas historyczny Pomorza Nadwiślańskiego 1914-2020 autorstwa Łukasza Richerta Adriana Watkowskiego, jest publikacją, która zaspokaja potrzebę edukacyjną związaną z poznawaniem historii najnowszej Pomorza Gdańskiego. Atlas prezentuje bardzo bogatą tematykę związaną z historią najnowszą Pomorza.
Jest to pierwsza naukowa biografia poświęcona jednemu z najważniejszych Kaszubów i znanych Pomorzan. Józef Wrycza – ksiądz, wojak, narodowiec, uczestnik życia politycznego II Rzeczypospolitej – przetrwał w pamięci współczesnych jako człowiek zaangażowany w walkę o niepodległość Ojczyzny, gotowy złożyć za jej sprawę najwyższą ofiarę.
"Twórczość kaszubska" - 16 tom z serii Biblioteki Pisarzy Kaszubskich
Książka zawiera w sobie opowiadania nagrodzone na Ogólnopolskim Konkursie Prozatorskim im. Jana Drzeżdżona z lat 1996-2005.
Piętnastoletni chłopiec spędza osiem miesięcy w Jastarni na Helu, gdzie mieszka w chacie rybaka i ściśle współżyje z jego rodziną. Książka budzi zainteresowanie morzem i jego ludnością. Zaznajamia z twardymi warunkami życia i pracy rybaków, uczy dla niej szacunku. Praca i zrozumienie życia innych ludzi występują jako czynniki kształcące moralną i fizyczną stronę jednostki.
Pergamonia to jedna wielka rozmowa człowieka z człowiekiem. Rozmowa, w której chodzi o prawdziwe odczucia, a nie wydumane nazwy odczuć; o żywe prawdy, a nie martwe formułki, bez wewnętrznej treści. To rozmowa, w której człowiek słucha i słyszy człowieka; jest słuchany i słyszany. Rozmowa, o którą równie trudno, jak o kubek wody na pustyni.