
Z kaszëbsczim w szkòle cz.I, zeszyt 2.
Podręcznik pomocniczy do nauczania języka kaszubskiego w klasach 1-3, Część 2
Niniejsza książeczka, będąca apokryfem, mówi o życiu wypełnionym nie tylko sławą, ale i ponad miarę cierpieniem.
Niezwykłym zjawiskiem średniowiecznej Europy była poezja śpiewana. Tę lirykę od XII do XIV wieku układano przede wszystkim ku uwielbieniu niewiast, choć śpiewano także pieśni o tematyce religijnej i politycznej
Poetę śpiewającego przy własnym akompaniamencie nazywano w Niemczech minezengerem (Minnesänger), a w Anglii i Szkocji minstrelem. Kim byli ci bardowie? Twórcami i wykonawcami piesniś wedrujących przez kraj. Przeważnie byli to rycerze, a zdarzali się i panowie, jak choćby pomorski książę Wisław III z Rugii.
Na dworach niemieckich śpiewał wówczas minzenger Jeremiasz Süsskind von Timberg. Był z pochodzenia Żydem i to, że jego utwory uzyskały sławę u potomnych było niezwykłe ze względu na wielką niechęć do Żydów jaka wówczas na tych ziemiach panowała.
Niniejsza książeczka, będąca apokryfem, mówi o życiu wypełnionym nie tylko sławą, ale i ponad miarę cierpieniem.
Indeks : 050 3-922735-83-5
Opis:
Specyficzne kody :
Stan: Nowy
Podręcznik pomocniczy do nauczania języka kaszubskiego w klasach 1-3, Część 2
Tomik wierszy o śmierci, opatrzony sugestywnymi ilustracjami Ewy Tusk-Szur.
Z tego Słownika korzystać mogą wszyscy, którzy chcą wzbogacić zasób swego słownictwa kaszubskiego tak w mowie, jak i przy tworzeniu tekstów pisanych.
UWAGA słownik powystawowy, może być porysowany, rogi zagniecone itp
Swoje teksty Mateusz Bullmann publikował wcześniej w „Pomeranii” i jej dodatku „Stegna”, a jego cykle opowiadań zawsze miały swoich wiernych czytelników, którzy w jego prozie cenią autentyzm. Czytając jego opowiadania wracamy wspomnieniami do czasów dzieciństwa, gdzie siedząc z dziadkami z zapartym tchem słuchaliśmy ich historii. W takich opowieściach nie stosowano zbyt wielu środków artystycznego wyrazu, ale nie braknie tam wartkiej akcji, bohaterów z krwi i kości, przystępny język. Autor zachęca, zaprasza nas do swojego świata.
Piętnastoletni chłopiec spędza osiem miesięcy w Jastarni na Helu, gdzie mieszka w chacie rybaka i ściśle współżyje z jego rodziną. Książka budzi zainteresowanie morzem i jego ludnością. Zaznajamia z twardymi warunkami życia i pracy rybaków, uczy dla niej szacunku. Praca i zrozumienie życia innych ludzi występują jako czynniki kształcące moralną i fizyczną stronę jednostki.