Zawiera karty pracy (28 stron) i płytę cd.
Program nauczania „Kaszëbsczi Òdkriwca” zakłada, że uczeń kończący szkołę podstawową będzie posiadał różnorodne kompetencje językowe w zakresie odbioru wypowiedzi i wykorzystywania zawartych w nich informacji, analizy i interpretacji tekstów kaszubskiej kultury oraz tworzenia własnych wypowiedzi, zarówno ustnych jak i pisemnych. Absolwent szkoły podstawowej będzie świadomy swojej tożsamości kulturowej, wartości kaszubskiego dziedzictwa, zarówno w wymiarze materialnym jak i niematerialnym, doceni zaangażowanie w życie regionu wszystkich, którzy w znaczny sposób przyczynili się do tego, aby język kaszubski zasłużył w pełni na miano języka regionalnego.
Do stworzenia podręczników wykorzystano testy literackie wskazane w podstawie programowej jako lektury obowiązkowe
Antoni Abraham (1869–1923), czyli „król Kaszubów” „Jest to chłop mocny i silny, do dwóch metrów wzrostu, dłoń ma jak lew, plecy jak niedźwiedź, a głos piorunujący, zaś tabakierka jego jest tak wielka, że tabaka z niej starczyłaby dla nas na cały rok”. Tymi słowami opisano Antoniego Abrahama – „króla Kaszubów”, który stał się legendą już za życia. Bohatera, który pragnął, aby Pomorze zostało po okresie zaborów włączone do Rzeczypospolitej. I choć odrodzoną Polską cieszył się zaledwie kilka lat, to mieszkańcy Pomorza dobrze pamiętali jego zasługi na rzecz Kaszub. Wycieczka kaszubska po Polsce. Wśród biorących w niej udział osób był Antoni Abraham. Uczestnicy odwiedzili m.in. Warszawę i Kraków. (MMG)
Podręcznik pomocniczy do nauczania języka kaszubskiego w klasach 1-3, KOMPLET ĆWICZEŃ
Unikatowe wydanie kolekcjonerskie dla miłośników prozy Hieronima Jarosza Derdowskiego. Zawiera tekst w opracowaniu Eugeniusza Gołąbka, dostosowany do współczesnych zasad pisowni kaszubskiej przez Bogumiłę Cirocką. O oprawę graficzną zadbał Wawrzyniec Samp, wybitny rzeźbiarz i grafik związany ze Zrzeszeniem Kaszubsko-Pomorskim, ilustrator książek oraz twórca pomników i tablic.
Kaszëbsczé dramatopisarstwò nie je dzys dnia nômòcniészim dzélã ùtwórstwa, a na wëdôwiznowim rënku, czej sã ùkazëją dzeła negò ôrtu, przeważno są òne wskrzeszenim dokazów ju dôwno napisónëch i òd dôwna nie wëdôwónëch. A wiedno przëswiécô temù deja „ùretaniô òd zabëcégò".
Program nauczania „Kaszëbsczi Òdkriwca” zakłada, że uczeń kończący szkołę podstawową będzie posiadał różnorodne kompetencje językowe w zakresie odbioru wypowiedzi i wykorzystywania zawartych w nich informacji, analizy i interpretacji tekstów kaszubskiej kultury oraz tworzenia własnych wypowiedzi, zarówno ustnych jak i pisemnych.
Z tego Słownika korzystać mogą wszyscy, którzy chcą wzbogacić zasób swego słownictwa kaszubskiego tak w mowie, jak i przy tworzeniu tekstów pisanych.
Oddajemy do rąk użytkowników książkę pomocniczą do nauki języka kaszubskiego na II i III etapie nauczania. Jej struktura jest tak pomyślana, by wspierać przede wszystkim kształcenie komunikacyjne, co w dobie nacisku na odchodzenie od nauczania języka metodą gramatyczną zdaje się być dobrym sposobem na rozwijanie kompetencji językowych uczniów. Dzięki zastosowaniu metody wprowadzania treści językowych na bazie popularnych bloków tematycznych dajemy użytkownikom możliwość bogacenia zasobów leksykalnych w określonych obszarach z jednoczesnym umożliwieniem doskonalenia wszystkich sprawności językowych, tj. rozumienia, mówienia, czytania i pisania.
Ten ùczbòwnik je namieniony dlô szkòłowników starszich klas spòdleczny szkòłë abò dlô chcącëch sobie przëbôczëc te partë ùczbë. Licealiscë téż nalézą w nim czekawé tematë.