

Nowa propozycja chóru kameralnego Discantus.
Na płycie znalazły się dwie duże formy wokalno-instrumentalne, wywodzące się z kręgu muzyki kościelnej: Magnificat kaszubskie (2009) i Msza kaszubska (2010). Ich autorem jest młody kompozytor Michał Sławecki, dla którego źródłem inspiracji stała się kaszubska wersja liturgii mszalnej, a także Kantyk Maryi w tłumaczeniu Eugeniusza Gołąbka.
Na płytę składają się „pieśni powszechne” o tematyce zalotnej, miłosnej, często objawiające poczucie humoru Kaszubów. Oprócz repertuaru żartobliwego, słuchacz odnajdzie także nostalgiczne, przepełnione tęsknotą pieśni rybaków morskich.
Pusta noc to niezwykły i wciąż żywy na Kaszubach obyczaj. Dotyczy on ostatniej nocy przed pogrzebem zmarłej osoby, kiedy to ludzie gromadzą się w domu nieboszczyka, aby odmówić tam różaniec. Po odmówieniu modlitwy zgromadzeni jednak nie odchodzą do swoich domów. Pozostają w domu żałoby, aby do rana śpiewać pieśni pustonocne.
Dzięki staraniom Stowarzyszenia DISCANTUS w Gowidlinie, nakładem wydawnictwa muzycznego ARS Sonora ukazała się płyta zatytułowana – W céni Bòżëch skrzidłów – psalmy.
Made in Kaszëbë to najnowsza płyta wokalistki, kompozytorki i autorki tekstów w języku kaszubskim oraz polskim.
Publikacja ma według zamierzenia jej autorów i pomysłodawców – służyć jako materiał pomocniczy w nauce języka kaszubskiego, jedynego takiego w Polsce, który posiada ustawowy status języka regionalnego. Śpiewnik „Zamalënił sã mak” zawiera 20 piosenek w języku kaszubskim, ułożonych alfabetycznie według tytułów, dla dzieci od wieku wczesnoszkolnego aż po ostatnie klasy szkoły podstawowej.
Płyta pt. „Gòrszi zort” Tomasza Fopkego jest pierwszym solowym kaszubskim projektem wydawniczym z obszaru kultury hip-hopu. Zawiera trzynaście utworów, do wyrazistych tekstów rapera, które zawierają protest artysty przeciw politycznej poprawności oraz bezdusznemu systemowi tłamszącemu wolność człowieka.
Monografia cyklu koncertów Spotkania z muzyką Kaszub prowadzonego przez dr. hab. Witosławę Frankowską z gdańskiej Akademii Muzycznej. Przez lata zyskały one liczną i wierną publiczność, która systematycznie gościła w pałacowych salach Muzeum Piśmiennictwa i Muzyki Kaszubsko-Pomorskiej w Wejherowie. W grudniu 2020 roku projekt zamknął się liczbą 66 koncertów, ukazujących w sposób wielowymiarowy muzykę Kaszub. Przez te lata wystąpiły dziesiątki artystów reprezentujących różną stylistykę muzyczną.