- Obecnie brak na stanie

2-płytowy album zawiera arie F. Nowowiejskiego pochodzące z niedokończonej opery Kaszuby, utwory J. M. Wieczorka, "dworkowe" opracowania Ł. Kamieńskiego, nastrojowe pieśni W. Walentynowicza oraz bardziej współczesne utwory H. Jabłońskiego i A. Zurbina. Album zawiera również pieśni "ojca kaszubskiej muzyki regionalnej" - Jana Trepczyka (1907-1989) oraz Psalm 128 Witosławy Frankowskiej
Aleksandra Kucharska-Szefler – sopran / sopran / soprano
Witosława Frankowska – fortepian / klawéra / piano
Wojciech Winnicki – tenor / tenor / tenor
Szymon Morus – skrzypce / skrzëpczi / violin
CD I
Jan Michał Wieczorek – pieśni ze zbioru 12 pieśni ludowych kaszubskich na głos i fortepian (1930)
1. Nad brzegiem morza 2’21
2. A ty, ptaszku, skowronaszku 2’02
Feliks Nowowiejski – 3 arie z niedokończonej opery Kaszuby op. 47 (1934)
3. Szewiec 3’03
4. Lipaneczka 2’05
5. Kaszubianka 4’37
6. Na Bałtyku szumi fala, pieśń nr 2 z op. 48 2’02
Łucjan Kamieński – pieśni ze zbioru Kaszebście nuti na głos i fortepian (1936)
7. Jabłóneczka 1’58
8. Kaczczi na rzéce 3’05
9. Walecznô królewnô 4’31
Jan Trepczyk – pieśni ze zbioru Kaszëbskji pjesnjôk (1935);
opr. na głos i fortepian Władysław Walentynowicz (1948)
10. Welacëjô 1’45
11. Gąsórka 2’49
12. Halo-walo-walo! 1’03
13. Rëbôcë 1’22
14. Wiém, jô wiém 1’13
Władysław Walentynowicz
15. Hafciarka z Żukowa (1952) 2’21
Tadeusz Tylewski
16. A w Reduni krwawô wòda 4’00
Henryk Hubertus Jabłoński – pieśni z cyklu Gromicznik (1972) do słów Alojzego Nagla
17. Gromicznik 1’46
18. Procëm nocë 1’06
Aleksander Żurbin – tryptyk Cassubia cantat (1973) do słów Alojzego Nagla
19. Mir 3’38
20. Òliwa 2’24
21. Bôłt 3’44
Czas całkowity: 52’59
Wojciech Winnicki – tenor (pieśni nr 1, 8, 13)
Obydwa głosy w pieśni nr 6 nagrane przez Aleksandrę Kucharską-Szefler
CD II
Jan Trepczyk – pieśni kaszubskie (1932–1973) do słów własnych, o ile nie podano inaczej;
opr. na głos, skrzypce i fortepian – Witosława Frankowska
1. Gdze mòja chëcz 4’43
2. Leszczëna, sł. Aleksander Labuda 2’21
3. Mòje stronë, sł. Jan Piepka 4’47
4. Smierc Swiãtopôłka 4’06
5. Gbùr 1’44
6. Leszczëna 2’05
7. Niezabôtczi, sł. Aleksander Labuda 3’19
8. Strużka 2’36
9. Rëbôk 3’08
10. Hej, mòrze, mòrze 3’46
11. Mòrze 3’46
12. Szëmi mòrze, (sł. 2. i 3. zwrotki S. Bieszk) 4’27
13. Zymk 1’43
14. Nie spiéwôj pùsti nocë, sł. Alojzy Nagel 2’31
15. Òddzëkòwanié 3’16
16. Teskniączka 4’49
Witosława Frankowska
17. Psalm 128, tłum. Szymon Krofey (1586) 2’34
Czas całkowity: 55’46
Wojciech Winnicki – tenor (pieśni nr 1, 2, 3, 4, 9, 10, 11, 15, 16, 17)
Szymon Morus – skrzypce (pieśni nr 2, 3, 7, 10, 16, 17)
Indeks : 217
Opis:
Specyficzne kody :
Stan: Nowy
(płyta CD) Świetna pomoc w nauczaniu języka kaszubskiego, 16 piosenek w języku kaszubskim dla dzieci i młodzieży. W realizacji płyty udział wzięli uczniowie, absolwenci i pedagodzy Państwowej Szkoły Muzycznej I stopnia im. Fryderyka Chopina w Wejherowie.
Felietony „Gùczów Mack gôdô” należą do najbardziej znanej części twórczości autora. Są rodzajem krótkiej, swobodnej formy wypowiedzi utrzymanej w osobistym tonie o tematyce czerpanej z życia codziennego. Komizm postaci, słowa i sytuacji umożliwia wyrażanie różnych poglądów. Dzięki temu treść felietonów uczy o ludzkich przywarach i poczuciu humoru, a jednocześnie kultywuje kaszubskie słowo.
Książka zawiera zbiór scenariuszy opracowanych w języku kaszubskim. Jest doskonałą pomocą dydaktyczną nie tylko dla nauczycieli, którzy prowadzą w szkole koło teatralne, ale także dla tych, którzy chcą uatrakcyjnić swoje zajęcia edukacyjne. Przedstawienia teatralne przygotowane według zamieszczonych scenariuszy mogą uświetnić niemal każdą uroczystość szkolną.
Płyta kompaktowa „Cél daleczi” w wykonaniu zespołu „Spiéwné kwiôtczi”. Zespół zyskał uznanie na wielu przeglądach i festiwalach. Solistki grupy obecnie są laureatami najwyższych lokat w wojewódzkich konkursach piosenki polskiej i angielskiej. Należą do czołówki kaszubskich młodych wokalistów. Stanowi doskonałą pomoc dydaktyczną w szkołach. Do płyty dołączona jest książeczka z tekstami.
Płyta CD z kaszubskimi kolędami w wykonaniu Chóru Kameralnego Discantus.
Na płycie znalazły się dwie duże formy wokalno-instrumentalne, wywodzące się z kręgu muzyki kościelnej: Magnificat kaszubskie (2009) i Msza kaszubska (2010). Ich autorem jest młody kompozytor Michał Sławecki, dla którego źródłem inspiracji stała się kaszubska wersja liturgii mszalnej, a także Kantyk Maryi w tłumaczeniu Eugeniusza Gołąbka.