- Obecnie brak na stanie
Baśka. Kaszubska gra karciana
Historia i zasady gry
„BAŚKA” jest grą w karty dla czterech osób. Można też grać w pięć osób, trzy lub dwie. W każdej grze mamy podział na ,,starych’’ i ,,młodych’’. W ,,zwykłej grze’’ oraz zgłoszonym „weselu”, mamy dwóch „starych” i dwóch „młodych”. W pozostałych grach jest zawsze jeden „stary” i trzech „młodych”.
Gra w „BAŚKĘ” powstała na Kaszubach w na przełomie I i II połowy XIX wieku. Cztery damy w jednym ręku nazywane są „Baśką”, stąd pochodzi nazwa gry.
Zobacz także
-
Professor Why - Chemiô Gra komputerowaCena nie uległa zmianie
-
Gra planszowa StolemëCena 120,00 zł
-
Gra edukacyjna "Zapadłi zómk"Cena 99,00 zł
-
Gra Biôtka ò fanã (Bitwa o flagę)Cena 99,00 zł
Klienci, którzy zakupili ten produkt, kupili również:
Imiona pochodzące od wartości oraz zalet, zwanych często cnotami, znajdzie Czytelnik w przedłozonym opracowaniu. Zazwyczaj Autor rozpoczyna kolejne rozdziały stosownymi rozważaniami na temat tytułowych pojęć. Czyni to w duchu humanistyki (przynajmniej) europejskiej z wyeksponowaniem filozofii Arystotelesa, św. Tomasza z Akwinu i nauki Kościoła Rzymskokatolickiego.
Kaszubskie ogrody - kolorowanka. Spacer po ogrodach haftu klasztornego, haftu wielobarwnego w asyście nowoczesnych wzorów kaszubskich.
Flaga kaszubska swe kolory wzięła od kaszubskiego herbu – czarnego gryfa w koronie na złotym tle. Zgodnie z zasadami heraldyki przekłada się to na czarno-złotą (żółtą) flagę z dwoma jednakowymi, poziomymi pasami, gdzie barwa godła daje barwę górnej połowie, a barwa pola – połowie dolnej.
Na płytę składają się „pieśni powszechne” o tematyce zalotnej, miłosnej, często objawiające poczucie humoru Kaszubów. Oprócz repertuaru żartobliwego, słuchacz odnajdzie także nostalgiczne, przepełnione tęsknotą pieśni rybaków morskich.
Produkty w tej samej kategorii:
Bytów - czas transformacji. Okiem Kazimierza Rolbieckiego / Bytów - a time of transformation. Through the eyes of Kazimierz Rolbiecki
Wielkie Pmorze- idea wielonarodowej przestrzeni kulturowej, rozciągającej się wg współczesnych podziałów terytorialnych na ziemiach polskiego Pomorza Wschodniego i Zachodniego oraz niemieckiego Pomorza Przedniego i Meklemburgii.
ZESTAW zawiera 3 obrzerne tomy:
Niematerialne dziedzictwo kulturowe Pomorza Wschodniego - Monografia
Niematerialne dziedzictwo kulturowe Pomorza Wschodniego - Katalog część 1
Niematerialne dziedzictwo kulturowe Pomorza Wschodniego - Katalog część 2
O czary mógł zostać oskarżony każdy, niezależnie od płci, wieku czy pochodzenia. Ofiarami najczęściej padały jednak kobiety. Według Heinricha Kramera i Jakoba Sprengera, autorów Malleus Maleficarum – słynnego podręcznika dla łowców czarownic napisanego w 1486 roku – czarownicą mogła zostać każda kobieta, zarówno ta zajmująca się zielarstwem lub medycyną, jak i pobożna mniszka. Czarownice z Prus i Pomorza przybliżają Czytelnikom losy oskarżonych, którzy zostali postawieni przed trybunałem sądowym, torturowani i skazani za rzekome konszachty z diabłem.