- Obecnie brak na stanie
Dodatek do gry Timeline: Polska - Kaszuby
Czy odgadniesz chronologiczną kolejność ważnych i ciekawych wydarzeń z historii Polski i Kaszub?
Specjalne wydanie kaszubskich kart bestsellerowej gry Timeline Polska!
„Timeline: Polska – Kaszuby” to 10-kartowy zestaw dodatkowy do głównej karcianki „Timeline:Polska”, należącej do bestsellerowej serii gier. „Timeline” to gra, która na całym świecie doczekała się już wielu różnych edycji („Historia”, „Wynalazki”, „Ameryka”, „Nauka i odkrycia”, „Muzyka i Kino” czy „Zwierzęta” to tylko niektóre z propozycji).
„Timeline: Polska – Kaszuby”, który powstał z inicjatywy Zrzeszenia Kaszubsko-Pomorskiego, prezentuje natomiast ważne dla kaszubskiej tożsamości oraz regionu pomorskiego wydarzenia. Każda z kart (tak samo jak ma to miejsce w podstawce) jest dwustronna, jednak w odróżnieniu od pierwowzoru jedna z stron ma zapisaną nazwę wydarzenia w języku kaszubskim.
Zasady gry:
Jest to prosta gra, której zasady można wyjaśnić w dwie minuty. Każdy z uczestników zabawy otrzymuje pewną ilość kart (od 4 do 6). Pozostałe karty tworzą talię, którą kładzie się w zasięgu wszystkich uczestników zabawy. Następnie na środek stołu wykłada się kartę z odsłoniętą datą. Jest to nasz punkt odniesienia, względem którego będziemy rozkładali karty na osi czasu. Po kolei każdy z graczy musi określić, które z jego kart umiejscowić przed, a które po rzeczy zilustrowanej na karcie stanowiącej punkt odniesienia. Te zdarzenia, które rozegrały się wcześniej kładziemy na lewo, a te późniejsze na prawo – właśnie dlatego należy zwrócić szczególną uwagę, aby wszyscy otrzymali swoje karty stroną nie zawierającą daty. Z każdą kolejną kartą wyłożoną na środek stołu gra staje się coraz trudniejsza. Kiedy bowiem obok karty „Chrzest Polski” (966) i „Zjazd gnieźnieński” (1000) pojawi się karta „Pierwsze zdanie napisane w języku Polskim” będziemy musieli zdecydować, czy umieścić ja na lewo, na prawo, czy po środku obydwu kart. Kiedy gracz ułoży kartę w złym miejscu jest zmuszony odrzucić ją i wziąć ze stosu pozostałych kart nową. Gra przeznaczona jest do użytku w gronie od dwóch do ośmiu osób. Poszczególne tury rozgrywa się zgodnie z ruchem wskazówek zegara, a całą zabawę rozpoczyna najmłodszy z graczy. Grę wygrywa osoba, która jako pierwsza pozbędzie się wszystkich swoich kart.
Zasady gry na YouTube: https://bit.ly/2WEL7bx
Timeline to idealny sposób na naukę przez zabawę. Gracze nawet nie zorientują się, jak wiele zostanie im w głowach już po pierwszej, krótkiej rozgrywce. Gra jest idealnym narzędziem do wykorzystania przy nauce historii, ale też świetnym sposobem na integrację grupy.
Zawartość:
- 10 kart kaszubskich
Zobacz także
-
Gra planszowa StolemëCena nie uległa zmianie
-
Gra edukacyjna "Kaszëbsczé słówka" (Kaszubskie...Cena nie uległa zmianie
-
Gra edukacyjna "Zapadłi zómk"Cena 80,49 zł
-
Gra Timeline: Polska - KaszubyCena 48,77 zł
-
Gra Biôtka ò fanã (Bitwa o flagę)Cena 80,49 zł
Klienci, którzy zakupili ten produkt, kupili również:
Autorki kompozycji: Wanda Dzierzgowska, Małgorzata Gruba, Maria Płotka, Bernadeta Reglińska
Z okazji roku Józefa Chełmowskiego przygotowaliśmy dla Państwa mini puzzle skłądające się z 54 elementów przedstawiające twórczość jedynego w swoim rodzaju artysty kaszubskiego
„Bycio Herbu Kasztan na zamku w Bytowie” to druga część przygód bajkowego symbolu miasta, opiekuna bytowskiego zamku, która skierowana jest do najmłodszych czytelników.
Czy odgadniesz chronologiczną kolejność ważnych i ciekawych wydarzeń z historii Polski i Kaszub?
Specjalne wydanie bestsellerowej gry z KASZUBSKIM dodatkiem!
Produkty w tej samej kategorii:
Obrazkowa piosenka Kaszëbsczé nótë (inne nazwy: Kaszubskie nuty, Alfabet kaszubski, Abecadło kaszubskie) to oryginalny i rozpoznawalny element folkloru kaszubskiego. Przedstawiamy Państwu puzzle 100 elementów, które po rozłożeniu dadzą obraz o wymiarach 410x275 mm - przedstawiające najbardziej rozpoznawalną kaszubską wyliczankę.
Gra nawiązuje do powieści Aleksandra Majkowskiego „Żëcé i przigòdë Remusa” oraz kaszubskiej mitologii. Głównym bohaterem powieści jest Remus, który wędruje po Kaszubach z taczką wypełnioną głównie książkami i dewocjonaliami. Jego misją jest uratowanie Królewianki , która pragnie wrócić do swojego zamku.
Zabawny gadżet relaksujący w momentach stresu- piłeczka antystresowa z linką jo-jo.. Średnica 63 mm;
Kaszëbszczé kartë Montessori to didakticznô pòmòc inspirowónô pedagogiką Marii Montessori.
Dzãka òdjimkóm, jaczé są na pierszi stronie, prezentëjemë dzeckù konkret.
Na drëdżi stronie nachôdają sã zdania sparłãczoné z tima òbrôzkama.
Je to rozwojowi materiôł, jaczi zagwësniwô sparłãczenié konkretu – òdjimka – z abstrakcją, jaką je cało meritoriczô wiedza zawiartô w zdaniach.