Jedna z najpopularniejszych publikacji poświęconych technice wykonywania haftu kaszubskiego.
Domôcô bina. Dzewiãc dramów do jigrë (Domowa scena. Dziewięć dramatów do grania)
Jest to zbiór dziewięciu dramatów wybranych z współczesnej literatury kaszubskiej.
Jest to zbiór dziewięciu dramatów wybranych z współczesnej literatury kaszubskiej.
Spis treśći:
Barbara Pisarek - Kaszëbskô drama - czë jesz przed òdrodą?
Barbara Pisarek - Kaszubski dramat - wciąż przed rozkwitem?
Lech Bądkowsczi - Sąd niéòstateczny
Mamòta (aktorskô etuda na spòdlim trzech wiérztów Kristinë Mùzë)
Mónika (wedle pòwiôstczi Jana Drzéżdżóna)
Sztefón Fikùs - A smierc nie przeëchôdô
Stanisłôw Janke - Roczëzna
Sabina Drywa - Wilëjô ò starków
Bògùsława Labùdda - Wrëjowanié w cemno
Nawrócenié Króla Tirana (wedle pòwiôstczi Francëszka Sãdzëcczégò
Jaromira Labùdda - Klucz
Klienci, którzy zakupili ten produkt, kupili również:
Książka poświęcona jest życiowym i ideologicznym drogom Młodokaszubów. Zawiera szkice biograficzne ponad 30 postaci, które współtworzyły ruch młodokaszubski.
Płyta CD z kaszubskimi kolędami w wykonaniu Chóru Kameralnego Discantus.
"Poezja zrzeszyńców" - 8 tom Biblioteki pisarzy kaszubskich, prezentujący dorobek poetycki zrzeszyńców - Jana Trepczyka, Aleksandra Labudy, Jana Rompskiego, Stefana Bieszka, Franciszka Gruczy, Feliksa Marszałkowskiego.
Produkty w tej samej kategorii:
Parzyn jako pierwszy utwór literacki napisany przez Annę Łajming można uznać za swego typu próbę sił twórczych w zakresie dramaturgii. Najbliżej ze względów ideowych jest utworowi do koncepcji dramaturgii realistyczno-naturalistycznej.
Niepublikowana dotychczas sztuka sceniczna Aleksandra Labudy, wiążąca się tematycznie z dziejami Pomorza w XIII wieku. Wydawca opublikował ją w wersji znormalizowanej, uzupełnionej o słowniczek autorstwa prof. Jerzego Tredera i przepisanej z oryginału przez Edmunda Kamińskiego.
Książka zawiera liczne przykłady twórczości Jana Rompskiego. Daje możliwość zapoznania się z historią dramatów kaszubskich oraz ich ogólną charakterystyką.
Kaszëbsczé dramatopisarstwò nie je dzys dnia nômòcniészim dzélã ùtwórstwa, a na wëdôwiznowim rënku, czej sã ùkazëją dzeła negò ôrtu, przeważno są òne wskrzeszenim dokazów ju dôwno napisónëch i òd dôwna nie wëdôwónëch. A wiedno przëswiécô temù deja „ùretaniô òd zabëcégò".