"Kociewskie Gadki Rozaliji", to zbiór felietonów napisanych w gwarze kociewskiej. Praca powstała w oparciu o teksty, które publikowane były wcześniej w lokalnych periodykach: m.in. w "Pomeranii" czy starogardzkiej "Gazecie Kociewskiej".
...Poezje
“Poezje zebrane”, zawierające czterysta sześćdziesiąt dwa wiersze słynnego twórcy.
"Poezje" zawierają teksty poetyckie zarówno te opublikowane wcześniej,jak i dotąd niewydane.
Publikacja jest też zbiorem archiwaliów, dokumentujących życie i twórczość poety. Wzbogacony ilustracjami, zdięciami oraz elementami grafiki. Końcową część stanowi komentarz naukowy do zamieszczonych tekstów.
Roman Landowski - pisarz,publicysta,regionalista,rodowity pomorzanin z wykształcenia bibliotekarz.
Indeks : 474 978-83-85026150
Opis:
- Format:
- 17x24,5
- Język:
- polski
- Liczba stron:
- 396
- Oprawa:
- twarda
- Wydawca:
- Kociewski Kantor Edytorski Sekcja Wydawnicza Miejskiej Biblioteki Publicznej im.Aleksandra Skulteta w Tczewie
- Miejsce i rok wydania:
- Tczew 2017
Specyficzne kody :
Stan: Nowy
Klienci, którzy zakupili ten produkt, kupili również:
Książka Nie zaklinaj - sprawdzić się może. Legendy i opowieści Kociewia jest wynikiem rzetelnych i z pasją prowadzonych badań terenowych nauczyciela Józefa Ceynowy (1905-1991), rodem z Połczyna w powiecie puckim, dobrze znanego nie tylko na Kaszubach, ale i w innych częściach Pomorza.
Produkty w tej samej kategorii:
Utwory nagrodzone podczas konkursu w 2017 roku.
Ceynowa-poeta w zbiorku Przódë a dzysô to liryk związany z kaszubską ludowością i autentyzmem kulturowym. Pozytywnie – chwaląco i uwznioślająco – przedstawiający tradycję przodków oraz ustawiający się w pokoleniowo-historycznym szeregu liderów pomorskiego ruchu identyfikacyjnego. To także liryk poromantyczny, który wychodząc od wyrażania prawd ludu, formułuje wartości rodowe, etniczne i narodowe, sławiące własne kaszubskie domostwo, ale i związki z Polską jako państwem i racją cywilizacyjną. Otrzymujemy więc dzisiaj 65 wierszy nasiąkniętych stylem myślenia autora, który zanurzony w dawność pisał nie tylko dla swoich współczesnych, ale i dla naszego dzisiejszego „teraz”.