Przy opracowaniu książki wykorzystano przede wszystkim dorobek geografów Uniwersytetu Gdańskiego, dane statystyczne Wojewódzkiego Urzędu Statystycznego w Gdańsku, informacje prasowe oraz badania terenowe.
Problemy i wyzwania edukacji międzykulturowej: Doświadczenia polskie i niemieckie
Probleme und Herausforderungen der Interkulturellen Bildung: Deutsche und polnische Erfahrungen
Materiały pokonferencyjne
red. C. Obracht-Prondzyński
Wydane wspólnie z Kaszubskim Uniwersytetem Ludowym materiały z konferencji poświęconej problemom edukacji międzykulturowej w Polsce i Niemczech, która odbyła się w Wieżycy w listopadzie 2005 roku.
W książce znajdują się artykuły:
- Tomasza Szkudlarka "Tożsamość i edukacja międzykulturowa";
- Manfreda Bayera "Probleme und Herausforderungen durch dei Vermittlung Interkultureller Kompetenzen im europäischen Kontext. Ein duetsch-polnischer Erfahrungsaustausch/problemy i wyzwania komunikacji międzykulturowej w kontekście europejskim - polsko-niemiecka wymiana doświadczeń";
- Cezarego Obracht-Prondzyńskiego "Wielokulturowość Pomorza i jej konsekwencje dla edukacji";
- Lidii Burzyńskiej-Wentland "Działania edukacyjne wybranych mniejszości narodowych i etnicznych w województwie pomorskim";
- Jerzego Tredera "Inicjatywy edukacyjne społeczności kaszubskiej";
- Tomasza Maliszewskiego "Uniwersytety ludowe - u źródeł edukacji międzykulturowej";
- Ewy Michny "Edukacjia w środowisku rusińsko-łemkowskim i jej rola w podtrzymywaniu etniczności grupy";
- Klausa Hoffmanna "Zwischen Parallelgesellschaft und Integration. Aktuelle Aspekte des Migrationsdiskurses in Deutschland";
- Marii Elikowskiej-Winkler "Die Schule für Niedersorbische Sprache und Kultur in Cottbu (Šula za dolnoserbsku rěc a kulturu)";
- Klausa Isralela "Über doe Zusammenarbeit des Kulturbundes in Meclenburg/Vorpommern mit Polen. Erfahrungen und Probleme";
- Heinricha-Christiana Kuhna "Interkulturelle Bindug: ein Weg zur Toleranz oder eine "Sackgasse";
- Ute Sbacha "Interkulturelle Arbeit in der Heimvolkshochschule Lubmin e. V.";
- Nedima Useinova "Walka Tatarów krymskich o zachowanie swojego języka i kultury oraz sytuacja edukacyjna na Krymie";
- Barbary Schroeder "Kroniki sejneńskie" oraz - Jaromira Schroedera "Teatr i projekty edukacyjne realizowane w Parchowie jako sposób budzenia poczucia tożsamości kulturowej oraz tolerancji dla Kultur odmiennych.
Produkty w tej samej kategorii:
Czy odgadniesz chronologiczną kolejność ważnych i ciekawych wydarzeń z historii Polski i Kaszub?
Specjalne wydanie kaszubskich kart bestsellerowej gry Timeline Polska!
Podręcznik do chemii, w całości napisany po kaszubsku! To pierwsza tego rodzaju publikacja przeznaczona do nauczania przedmiotu innego niż język kaszubski.
Oddajemy do rąk użytkowników książkę pomocniczą do nauki języka kaszubskiego na II i III etapie nauczania. Jej struktura jest tak pomyślana, by wspierać przede wszystkim kształcenie komunikacyjne, co w dobie nacisku na odchodzenie od nauczania języka metodą gramatyczną zdaje się być dobrym sposobem na rozwijanie kompetencji językowych uczniów. Dzięki zastosowaniu metody wprowadzania treści językowych na bazie popularnych bloków tematycznych dajemy użytkownikom możliwość bogacenia zasobów leksykalnych w określonych obszarach z jednoczesnym umożliwieniem doskonalenia wszystkich sprawności językowych, tj. rozumienia, mówienia, czytania i pisania.